Interview med Cristiano Ronaldo

Den Spanske sportsavis AS fra Madrid bringer torsdag 3. september et interview med Real Madrid spilleren Cristiano Ronaldo før VM kvalifikations kampen mod Danmark i Parken. Overskriften lyder: Jeg har det sjovt i Real Madrid. Billedet viser Cristiano Ronaldo sammen med en kæmpeplakat fra den dag han blev præsenteret i Real Madrid. Han udtaler: “jeg er sikker på at denne plakat bringer mig held og lykke.

AS daily sportspaper frontpage 2nd of September 2009
AS daily sportspaper frontpage 2nd of September 2009

Spørgsmål: Hvad synes du om denne her plakat af dig selv ?

Svar: Helt fantastisk. Jeg havde ikke regnet med at den ville være så stor. Fotoet er fra den dag jeg blev præsenteret på Bernabeu foran fyldte tribuner. Jeg glemmer aldrig det jeg oplevede den dag. Det føltes som at drømme i vågen tilstand. Jeg tager denne plakat med hjem. Jeg synes vældigt godt om den. Jeg er sikker på at den bringer mig held.

Spørgsmål: Afgiv et løfte til denne dit andet jeg med hensyn til denne sæson.

Svar: At vinde titler. Dette er Real Madrid og i denne klub gælder det altid om at vinde titler. Det kræver klubbens historie. Der eksisterer ikke nogen undskyldning for ikke at vinde i denne storslåede klub.

Spørgsmål: lad os snakke lidt om Real Madrid. I kampen mod Deportivo så vi endeligt lidt af det som man forventer sig af verdens dyreste fodboldspiller.

Svar: Vi kommer alle til at se den Cristiano Ronaldo som vi kender i løbet af den kommende sæson. Jeg stiller store krav til mig selv og jeg har tænkt mig at arbejde hårdt for at komme i den form som jeg er vant til. I kampen mod Deportivo lagde jeg mærke til støtten fra tilskuerne og dette hjalp mig meget.

Spørgsmål: Hvad mangler der for at du igen er den Cristiano Ronaldo der henrykkede verden i Manchester United og som vandt den Gyldne Bold og FIFA world player of the year hædren.

Svar: Der mangler ikke noget. Jeg er den samme Cristiano med den samme gejst og den samme vilje til at vinde. Det der er sagen er at vi er i begyndelsen af sæsonen og det er normalt at man ikke er 100% på toppen endnu. Det er spørgsmål om tid og om at arbejde hårdt for at nå mit tidligere niveau og sågar endda komme til at spille på et endnu højere niveau end det jeg hidtil har leveret.

Spørgsmål: Har det overrasket dig at Raul er topscorer på dette hold på trods af han er den ældste blandt de spillere der starter på banen?

Svar: Nej. At Raul er topscorer har ikke overrasket mig det mindste. Raul er en stor spiller og et symbol i Real Madrid. Raul gør mange gode ting og derfor er han symbol for fansene. Han er anfører og et eksempel for alle spillere.

Spørgsmål: Bernabeu gav dig stående ovationer ved halveg i kampen mod Deportivo efter din fantastiske første halveg. Men du har endnu ikke scoret et mål på frispark. Hvornår kommer dette ?

Svar: I kan være helt sikre på at det nok skal komme og det helt af sig selv. Jeg håber det allerede bliver i næste kamp mos Espanyol eller hvis ikke så i den efterfølgende kamp. Men I kan være helt sikre på at det nok skal komme før eller siden. Jeg tror mig på mig selv i denne henseende.

Spørgsmål: Har du det sjovt med at spille på dette Real Madrid hold ?

Svar: Meget! Det er et fantastisk godt hold og klubben er en unik institution. Vi har allerede spillet 10 kampe sammen og vi spiller bedre sammen for hver kamp. Jeg har det virkeligt sjovt med at spille på dette hold. At spille for Real Madrid er en drøm der er blevet til virkelighed.

Spørgsmål: Hvad synes du om Ibrahimovic ? er han bedre eller dårligere end Eto’o ?

Svar: De er begge to store spillere med forskellige karakteristika. Men begge spiller på et meget højt niveau. Det bliver en fornøjelse at komme til at spille imod dem.

Spørgsmål: Er det pres der i Real Madrid til at bære ?

Svar: Hvilket pres ? Presset til at skulle vinde hver kamp ? Jeg er allerede vant til et sådant pres min ven dette er ikke noget nyt for mig.

Anden del af interviewet følger snarest….

Tags: ,

Skriv et svar

