Interview med Cristiano Ronaldo anden del

Hermed følger anden del af Interview med CR9 – Cristiano Ronaldo. Første del kan ses i et af de tidligere indlæg.

Spørgsmål: Har du allerede vænnet dig til livet i Madrid? Du bor allerede i dit nye hus og indtil videre har sensationspressen ladet dig være i fred.

Svar: Det går altsammen meget fint. Jeg har integreret mig fantastisk både i klubben og i byen Madrid. Folk i Madrid har modtaget mig utroligt godt og det vil jeg gerne give meget klart udtryk for. Jeg er meget taknemmelig fordi såvel min familie som jeg selv føler os hjemme her.

Spørgsmål: Hvad siger fansene til dig i restauranterne? De forventer vel alle utroligt meget af dig.

Svar:  De siger til mig at jeg bare skal slappe af og tage det roligt fordi dette er et projekt på lang sigt. At jeg kommer til at opleve en fantastisk epoke i klubben’s historie. Dette giver mig lyst til at kæmpe endnu hårdere.

Spørgsmål: I kampene i spansk fodbold er der mindre plads at spille på end i England. Betyder det at den spanske liga er sværere at spille i end den engelske ?

Svar: Det er 2 forskellige ligaer men de er begge to meget konkurrenceprægede og fantastiske ligaer.

Spørgsmål: Tror du at Real Madrid kommer til at tabe noget af holdet’s potentiale med salget af Robben og Sneijder?

Svar: Det er 2 glimrende spillere og jeg ønsker dem begge held og lykke i deres nye klubber Bayern og Inter.

Spørgsmål: Vil du sige at det er Real Madrid’s skyld at det ikke er lykkedes at hente Ribery denne sommer ?

Svar: Jeg bryder mig ikke om at udtale mig om den slags sager. Det jeg imidlertid kan sige er, at Ribery er en fantastisk spiller.

Spørgsmål: Lad os tale om Portugal. Der er ikke nogen der forestiller sig et VM uden Portugal og den bedste spiller i verden nemlig dig selv. Er der meget pres i Portugal før kampen mod Danmark på lørdag?

Svar: Der er et meget stort pres dette er sandt. Det er normalt med alt det der står på spil. Men jeg er sikker på at vi vinder kampen og at Portugal kvalificerer sig til VM i Sydafrika.

Spørgsmål: Også Argentina er i fare for ikke at kvalificere sig. Et VM uden såvel Cristiano som Messi ville være et ret tyndt VM ?

Svar: Jeg er sikker på at såvel Portugal som Argentina nok skal komme med til VM. Vi får at se men jeg er ret sikker på dette.

Spørgsmål: Lad os vende tilbage til Real Madrid. Hvem har givet dig det bedste råd siden du kom til klubben ?

Svar: Siden jeg kom til Real Madrid er der mange folk der har hjulpet mig.

Spørgsmål: Du får nu lov til at drømme i vågen tilstand. Fortæl mig så om dine 3 største ønsker for din første sæson i Real Madrid.

Svar: Vinde den Spanske liga – Champions League og den Spanske Pokalturnering.

Spørgsmål: Taler du med Florentino Perez ?

Svar: Hvis vi møder ham snakker vi med ham på afslappet vis. Han er trods alt vores præsident.

Spørgsmål: Hvis der var nogen der havde fortalt dig som barn at en dag ville der være en kæmpe plakat af dig her i Spanien – hvad ville du så have sagt ?

Svar: En kæmpeplakat med mig ? Hvorfor dog ? haha. Jeg stolt her af.

Spørgsmål: Held og lykke i Danmark.

Svar: obrigado (tak på portugisisk).

Tags: , ,

Skriv et svar

