Interview med Real Madrid spiller Sergio Ramos

I dagens udgave af sportsavisen Marca søndag d. 20 september er der et stort interview med Real Madrid spilleren Sergio Ramos. Sergio Ramos har været skadet men er nu tilbage og ser ud til at skulle gøre comeback i kampen mod Xerez. I det følgende bringer vi første del af interviewet med Sergio Ramos.
Overskriften lyder: No siento Envidia del Barca. Sergio Ramos entrevista en el dia de su regreso (segunda parte). No podemos dejar escapar la final de la Champions en el Bernabeu. Sabia que Florentino iba a volver. Estoy mas maduro y espero que este sea mi ano.
Oversat: Jeg er ikke misundelig på Barca. Interview med Sergio Ramos på dagen for hans tilbagevenden. Vi må ikke misse finalen i Champion League når den nu skal spilles på Santiago Bernabeu. Jeg vidste at Florentino Perez ville komme tilbage som præsident. Jeg er mere moden nu og jeg håber at året i år bliver mit år.

Sergio Ramos: Jeg er ikke misundelig på Barca

Sergio Ramos: Jeg er ikke misundelig på Barca

Kommentar: Sergio Ramos ønsker at lave noget stort i denne sæson. Han taler godt om de nye indkøb i Real Madrid og siger endda: Raul er et eksempel for alle. Der mangler ikke ambitioner. Sergio ønsker det hele. Han ser det som en reel mulighed at vinde the treble (mesterskab , pokal og champions league) og oven i dette satser han på at Spanien vinder VM. Han ønsker meget at dette bliver hans år.
Spørgsmål: Pellegrini (træner i Real Madrid) har sagt at du kan spille både back , midterforsvar og på midtbanen. På hvilken plads kommer du til at spille ?
Svar: Da jeg ankom sagde Pellegrini til mig at han ville bruge mig som højre back og at Real Madrid derfor havde skrevet kontrakt med midterforsvarer som Garay og Albiol og man beholdte Metzelder og Pepe. Men derudover kan man sige at det er en lang sæson og der er ikke nogen der ved hvad behovet bliver senere på sæsonen. Hvis jeg skal spille i centerforsvaret eller på midtbanen gør jeg det gerne. Såvel med trænere som Capello, Lopez Caro og Luxemburgo har jeg spillet både i centerforsvaret og på midtbanen og jeg har befundet mig vel på begge positioner.
Spørgsmål: Hvad er din ideelle plads på banen ?
Svar: Med min alder kan jeg fint spille back. Jeg har megen energi og jeg er sikker på jeg kan gøre det godt som højre back. Med hensyn til at spille som centerforsvar ja så har jeg tiden foran mig.
Spørgsmål: Med Lass og Xabi Alonso til at dække din ryg kan du støde med frem mere roligt, ikke sandt ?
Svar: Nogle gange er det sådan at en går med frem fordi at spilsituationen kræver det og man kan helt sikkert gøre det mere roligt når man ved at der er nogen til at dække af bagude.
Spørgsmål: Har Pellegrini lavet en prioritering der hedder først forsvar – derpå angreb ?
Svar: Fra tid til anden minder han os om vores defensive opgaver. Enhver forsvarsspiller kan godt li’ at være i kontakt med bolden og gå med frem og måske endda score et mål. Hr. Pellegrini husker os altid på at det er fundementalt at man gør sit defensive arbejde og derefter hvis muligheden opstår kan man gå med frem. Som forsvarsspiller har man ydermere den mulighed at få med frem ved dødbold situationer og score ved en sådan lejlighed.
Spørgsmål: Pellegrini kan godt li’ at tale med spillerne. Schuster gjorde ikke så meget herudaf. Hvilke stil kan du bedst li ?
Svar: Jeg foretrækker en træner der taler klart og er ligefrem og siger tingene til dig ligeud af posen. Det er tåbeligt at være på dårlig fod med træneren. Hvis spillerne er på god fod med træneren og stoler på denne kan altid få det maksimale udaf en spiller.
Spørgsmål: Er dette det bedste tidspunkt i din karriere med hensyn til modenhed?
Svar: Ja det tror jeg. Lad os håbe at dette bliver mit år. Som man spiller flere år bliver man mere moden og får mere erfaring. Nu efter min pause begynder jeg forfra. Tiden under min skadespause har jeg brugt til at reflektere. Det at stoppe op og tænke over tingene er altid godt. Enhver spiller kommer ud for en smule forvirring og en fysisk tilstand der ikke er ideal. Nu håber jeg at vende tilbage på bedst mulig facon.
Spørgsmål: Du er allerede den spiller i Real Madrid der har været der 4 længst tid. Føler du dig som en af lederne i omklædningsrummet ?
Svar: Det er rigtigt at der kun er Raul, Casillas og Guti der har været her længere tid end jeg men jeg ved ikke om jeg er en af lederne. Jeg har haft det store held at spille 5 sæsoner i en klub som Real Madrid. Men det at være leder i omklædningsrummet det opnår man kun med mange års erfaring. I øjnene på dine kolleager får man mere vægt i omklædningsrummet heraf.
Spørgsmål: Lad os tale lidt om fremtiden. Hvad synes du om forstærkningerne der er kommet til klubben?
Svar: Med det jeg kender til Florentino Perez vidste jeg at han ville vende tilbage og lave noget stort. Dette store projekt kræver spillere af den klasse som er kommet og sandheden er, at vi er meget tilfredse hermed.
Spørgsmål: Har Real Madrid brug for at få illusionerne og troen tilbage med spillere som Kaka og Cristiano Ronaldo etc. ?
Svar: Ja. Helt sikkert. Real Madrid har behov for at få den identitet tilbage som klubben altid har haft. Det at være et vigtigt og dominerende hold både i Champions League og i den Spanske liga. Man havde tabt denne illusion en smule og dermed kræfterne. De spillere der er kommet til klubben har tilført mange forhåbninger og fansene er henrykte over det nye projekt og de nye spillere. Mellem os vil vi lave et smukt projekt og Real Madrid har brug for dette.
Spørgsmål: Har Real Madrid grund til at være midundelig på FC Barcelona hvad angår spillertrup ?
Svar: Nej ikke det fjerneste. Jeg er ikke det mindste misundelig på FC Barcelona. De har en stamme af spillere nogle år nu hvilket er en fordel fordi disse spillere kender hinanden ud og ind og de har arbejdet sammen længe nu. Vi i Real Madrid forsøger at vænne os til hinanden hurtigst muligt for at skabe et solidt hold der opnår resultater.
Spørgsmål: Er det den bedste spillertrup du har set i Real Madrid gennem dine 5 sæsoner med klubben ?
Svar: Vel, det år hvor jeg kom til klubben havde vi heller ikke noget dårligt hold (latter). Hvis man kiggede til den ene side så man Zidane – til den anden Roberto Carlos – til den tredje Beckham , Raul , Casillas. Der var spillere af højeste kvalitet selvom det at have de bedste spillere ikke altid garanterer at man opnår gode resultater. Lad os håbe at dette år ikke bliver sådan fordi de to første år jeg var i klubben vandt vi ingenting. Nu har vi fået vores identitet tilbage ved at få spillere som Kaka og Ronaldo som er unikke. Real Madrid havde brug for sådanne spillere til at lukke hullet efter Zidane, Roberto Carlos , Beckham , Ronaldo …

anden del følger………..

Tags: , ,

Skriv et svar

