Kaka interview III del

Interview:
Interview med Kaka’ forud for Real Madrid Champions League kamp mod AC Milan. Interview’et blev bragt i den spanske sportsavis Marca d. 20 oktober 2009.

Spg: VM kan krone en af Jer tre (Kaka, Ronaldo, Messi) over de andre to ?
Svar: Jeg håber på at Cristiano vil være der. De spiller mod Bosnien og jeg tror Portugal kommer videre. Det bliver et yderst interessant VM. Vi får at se hvad der sker.
Spg: Hvordan ser du det spanske landshold?
Svar: Spanien er meget meget gode.
Spg: Spanien er den stor VM favorit ?
Sv: Det er en af favoritterne.
Spg: Den store favorit er Brasilien ?
Sv: Jeg ved det ikke. Brasilien, Spanien, England, Argentina som lige nu ikke spiller så godt men som til VM vil have et højt niveau, Tyskland.. Der er ikke en stor favorit.
Spg: Drømmefinalen ville være Spanien – Brasilien ?
Sv: Vi er de to hold der spiller bedst fodbold.
Spg: Vi vender tilbage til temaet med sammenligninger: Florentino eller Berlusconi ?
Sv: (latter) De er to store præsidenter. Jeg var under Berlusconi igennem 6 år og han var en meget vigtig person for mig. Han skrev kontrakt med mig da jeg var et barn og endnu spillede i Sao Paulo FC. Han har været en meget vigtig person for mig. Berlusconi hjalp mig til at vokse og Florentino har købt mig med det formål at jeg bliver ved med at vokse. Det er to præsidenter som jeg utroligt godt kan li’ og som jeg bærer ved hjertet. De er meget vigtige personer for mig og jeg vil altid være dem taknemmelig.
Spg: Har du talt med Berlusconi efter du flyttede til Real Madrid ?
Sv: Ja jeg har talt med ham en enkelt gang hvor jeg takkede ham for alt det han har gjort for mig.
Spg: Har du lyst til at besøge Cibeles (springvandet hvor Real Madrid fejrer titler med fansene) med Real Madrid ?
Sv: Jeg er kommet forbi et par gang og jeg har forestillet mig hvordan det ville være fyldt med mennesker. Det må være fantastisk og derfor gør vi alt hvad vi overhovedet kan for gøre tingene godt så vi kan komme til at fejre det med fansene.
Spg: Hvilken holdkammerat har overrasket dig mest ?
Sv: Guti. På banen er han fantastisk – han er en meget intelligent spiller. Nogle gange kan jeg ikke forstå hvordan det kan være man taler om Guti som bare “en eller anden fodboldspiller” fordi han er anderledes end alle andre. Han er noget helt særligt.
Spg: Synes du om at have Zidane tæt på nu når han kommer til at arbejde for Real Madrid ?
Sv: Jeg ville gerne have spillet sammen med ham. Det er en skam. Men nu da han kommer til klubben håber jeg at få kontakt med ham fordi jeg vil kunne lære meget af ham. Jeg ved at han kan lære mig mange ting og at jeg kan forbedre mig.
Spg: Zidane slog dig ud ved det sidste VM.
Sv: Jeg spillede mod ham ved den lejlighed og ved 100 års jubilæumskampen.
Spg: Hvad vil du fremhæve ved livet i Spanien og ved Madrid ?
Sv: Jeg kan godt li’ de store byer og jeg kan godt li’ Madrid fordi der er mange ting at lave her. Jeg kan godt li’ at gå ud og spise med min kone, gå i biografen, gå i teatret , gå en tur. Jeg kan godt li’ Madrid fordi den har mange kulturelle tilbud.
Spg: Hvad har overrasket dig mest ?
Sv: Jeg er meget nysgerrig efter at komme til at kende Madrid godt. Det er en vidunderlig by.
Spg: Og Kaka kan få lov til at gå på gaden i fred og ro når han skal i teatret , i biografen og ud at spise?
Sv: Når jeg kommer til disse steder skabes der en vis stemning men derefter falder tingene lidt ned og vi ser filmen stille og roligt. Jeg er en helt normal person og i sidste ende er jeg der af samme grund som alle andre: se filmen, værket eller at spise.
Spg: Det vil sige at folk ikke generer dig og at du har mulighed for at komme ud og se på Madrid ?
Sv: Der er ikke nogen der har generet mig men jeg sørger også for at gå ud når jeg ved mere eller mindre at jeg kan gå i fred. Jeg ved at jeg er en offentlig person og at jeg bliver nødt til at leve med dette.
Spg: Kan du godt li’ Real Madrid fansene eller synes du at de er for tavse ?
Sv: Jeg synes utroligt godt om fansene her. Stadion er altid fuldt og selvom de nogle gange er stille så ved du at når du har brug for støtte ja så er de der for at bakke op om dig.
Spg: Hvis du kigger tilbage på din karriere hvilke er de mest specielle øjeblikke som du har oplevet ?
Sv: Mine sejre.
Spg: Efter at du var tæt på at ende i kørestol resten af livet efter et uheld i en swimming pool. Troede du så at du ville ende med at blive en stor fodbold stjerne ?
Sv: Nej. Jeg har aldrig troet at jeg ville blive nogen stor fodboldstjerne. Da jeg var lille drømte jeg om at komme til at spille for Sao Paulo FC og at spille mindst en landsholdskamp for Brasilien. Det var det. Dette ville være nok for mig.
Spg: Troede du at du ville blive lammet efter uheldet?
Sv: Jeg ved det ikke. Efter uheldet nej. Fordi lægerne sagde til mig at det ikke ville blive sådan men at jeg havde været utrolig heldig. Jeg tror det var Gud der sørgede for at uheldet ikke blev værre. Men jeg var bange for at jeg ville blive nødt til at holde op med at spille fodbold. Det er rigtigt.
Spg: Og Gud vil hjælpe dig til at opnå de mål du har sat dig ?
Sv: Det håber jeg. Jeg tror meget på Jesus og på Gud og at de hjælper mig meget i alle øjeblikke af mit liv.
Spg: Går du til messe hver dag ?
Sv: Jeg er evangalist men jeg går ikke messe hver eneste ene dag. Jeg gør det hver gang det er muligt.
Spg: Og her i Madrid går du også ?
Sv: Endnu ikke. Her i Madrid indtil videre laver vi messe hjemme med min kone og med nogle præster.
Spg: En stor stjerne som dig er det noget man fødes som eller noget man skabes som henafvejen ?
Sv: Som jeg ser det er det noget man skabes som. Man bliver født med et talent men hvis man ikke udvikler dette talent så ender man ikke med at blive en stjerne.
Spg: Er du klar over at Real Madrid fansene utroligt godt kan li’ dig fordi du ikke går i byen. De andre brasilianere der spillede her…
Sv: (griner) vel, der er forskellige måder at leve på. Jeg kan godt li’ at være sammen med min kone og min søn, stille og roligt. Men det er ikke kun brasilianere der godt kan li’ at fest.
Spg: Så er der et spørgsmål der ikke drejer sig om fodbold. En af dine gode venner F1 kører Massa. Hvordan ser han på det at Ferrari har skrevet kontrakt med Alonso ?
Sv: Jeg synes at Alonso er en fantastisk kører og jeg er sikker på at Felipe er godt tilfreds med at han er kommet til Ferrari.
Spg: Mmmm men den anden dag var det ikke ligefrem det der blev sagt…
Sv: Det er Jer der siger det (griner). Han sagde blot at Alonso godt vidste hvad der skete i Singapore. Vel, Felipe er meget glad for at skulle køre på samme hold som ALonso. Og han vil helt sikkert lære meget deraf. Det er en sikker en for Ferrari.

Slut på interviewet!

Tags: , ,

Skriv et svar

