Interview med Xavi Hernandez

Interview:
Dette er et uddrag af et stort interview med Xavi i magasinet DonBalon.

Spg: Om kort tid kan du nå kamp nummer 100 på landsholdet..
Sv: Jeg snakkede om dette med Puyol og vi var enige om at komme til dette antal og måske sågar passere det ville være smukt men det kommer også an på kroppen. Hvis vi føler vi er i stand til at gøre det ville det være et privillegium, det er sandt.
Spg: Hvordan tager du al den polemik der var iforbindelse med kampen mod Armenien hvor du vendte tilbage til Spanien før resten af holdet.
Sv: Som noget uundgåeligt. Det har ikke noget at gøre med mig personligt. Det har noget at gøre med medie krigen mellem Barca og Real Madrid og det tema der er i Spanien angående forholdet Katalonien og Spanien. Hvis jeg havde været andaluser ville der ikke have været nogen der reagerede. I dette tilfælde var det noget der angik Barcalona – Madrid. Der eksisterer en krig i medierne hvor nogle er for FC Barcelona og andre imod. Det er allerede sket for mig tidligere, et gult kort, at jeg kom i mediernes rullemaskine. Jeg er vant til dette og det sker der ikke noget ved. Del Bosque gav mig pause og jeg talte også med Hierro. Jeg havde et dårligt knæ, der havde været væsketab og det var helt normalt at jeg tog hjem.
Spg: Når der er nogen der markerer dig så tæt som gjorde Chico fra Almeria må du tænke at det er ekstremt.
Sv: Den opdækning som Chico lavede overfor mig var overdreven og jeg tror ikke det er nødvendigt nogensinde at gå til sådanne ekstremer. Jeg sagde til Chico under kampen: “vi kommer til at kede os man” og han svarede mig: “det er det de har beordret mig til at gøre”.
Spg: Tror du at det store problem for Real Madrid er at FC Barcelona er et meget stærkt hold?
Sv: Jeg ved ikke om de kigger efter os. Vi forsøger at koncentrere os om os selv.
Spg: Guardiola har overrasket. Hvad er nøglen til hans succes?
Sv: Han er en entusiast og han dør med sine ideer. Han er den bedste træner jeg nogensinde har haft sammen med Luis Aragones. Hvorfor? Fordi han ved hvad han vil , han er krævende, det er en fodbold fyr og han går meget op i detaljerne. Luis tog angsten og frygten for at tabe væk og fik os til at tro på at vi var de bedste. Han sagde altid til os: I er de bedste, I er modstanderen overlegen og jeg ved at jeg kan bevise det.
Spg: Tror du at din efterfølger bliver Cesc ?
Sv: Jeg håber han bliver min efterfølger og også min holdkammerat. Jo flere der kommer og spiller sammen med mig jo bedre. De bedste fodboldspillere bliver nødt til at kunne forstå hinanden på banen. Hvis Cesc bedre.
Jeg ville gerne have dette fordi jeg ville nyde at spille sammen med ham på banen. Han er en fantastisk spiller og desuden med en Barca DNA: han er klar til at spille den afgørende aflevering til angriberne.

Tags: , ,

Skriv et svar

