Interview med Leo Messi | Lionel Messi interview

Interview:
Barcelona stjernen Messi der har spillet fantastisk på klubplan de seneste par sæsoner har været kraftigt kritiseret for sin indsats for landsholdet hvor spillet har været knap så blændende. I et interview med TV stationen TyC Sports i Buenos Aires siger Messi følgende om sin situation:

“Der er folk der siger at jeg ikke følger noget for den argentinske landsholdstrøje men sådan er det ikke. Hvis jeg ikke følte noget for landsholdet ville jeg ikke spille der – så ville jeg ikke tage på alle disse rejser sammen med holdet. Jeg føler meget for landsholdet og som enhver argentiner vil jeg gerne vinde et VM. Jeg føler mig godt tilpas ved at spille på landsholdet.
Efter en hård og kompliceret kvalifikationsturnering til VM i Sydafrika bliver alt anderledes nu. Vi gennemlevede mange prøvelser og besværlige øjeblikkede der alle kostede meget og tærrede på os. Men nu er denne vægt blevet fjernet. Dette åg vejede tung på alle. Vi kunne godt se at tingene ikke gik for godt og vi fik kritik fra alle sider og om man ønsker det eller ej ja så vejer dette tung på en og det meget.
Jeg er sikker på at vi kommer til at spille med om VM titlen. Jeg håber på at kunne gøre det samme som jeg har gjort og som jeg gør for Barcelona for at give mit bedste for landsholdet.
Jeg ville give alt for at vinde et VM det ville være det største for mig og for Argentina. Jeg har været heldig med at vinde mange vigtige titler på klubplan men jeg ville bytte alle disse ud mod at vinde et VM.”
Med hensyn til visse udtalelser fra landstræner Diego Maradona om at hvis Argentina ikke havde kvalificeret sig til VM ville han være den første til at blive stillet op og skudt på Plaza de Mayo i Buenos Aires siger Messi:
“I givet fald ville jeg have været nummer 2.”
Jeg håber at vinde Guldbold præmien som verdens bedste spiller fordi det er en meget stor hæder.
Jeg håber, at vi kommer til at spille finalen i VM for klubhold mod Estudiantes de la Plata fra Argentina og at vi FC Barcelona vinder kampen.

Tags: , , , ,

Skriv et svar

