Interview med Marcelo – Real Madrid

Interview:
Interview med den brasilianske spiller i Real Madrid Marcelo bragt i Marca d. 15/11 – 2009.

Spg: Hvordan har følelsen været i truppen efter man blev slået udaf pokalturneringen af Alcorcon?
Sv: Dårlig. Yderst dårlig. Vi gjorde det ikke særligt godt i den sammenhæng og vi skal være de første til at indrømme dette. Vi følte os skamfulde herover og vi har bedt om tilgivelse hos fansene. Det er normalt at fansene er sure og dette gør ondt på os spillere. Men vi bliver nødt til at se fremad og at arbejde på at vinde ligaen og Champions League. Vi ved godt at vi bliver nødt til at forbedre os og jeg er sikker på at fansene nok skal komme til at nyde holdets spil. Vi har talt meget over tingene og vi ved at uden den rette indstilling kan man ikke vinde nogle kampe.
Spg: Fansene rettede primært skylden mod træneren Pellegrini efter Knock – out’en i cup’en og krævede hans afgang. Ser du træneren ramt af dette ?
Sv: Pellegrini er bekymret ligesom os spillere. Men han har det ikke dårligt. Han er ikke i tvivl om hvor han vil hen. Vi ved alle at projektet vil blive godt. Han har nogle meget klare ideer og vi skal nok finde ud af at forstå dem på et tidspunkt. Vi har allerede spillet nogle gode kampe på Vicente Calderon og på San Siro og jeg er sikker på at vi vil forsætte med at forbedre os som et hold. Det der er sagen er at i Real Madrid er alting meget større – proportionerne er større end andre steder. Når holdet vinder er det det bedste hold – og når man taber er det en fiasko. Det er normalt her. Vi spillere ved at den eneste løsning er at fortsætte med at arbejde sammen med Pellegrini.
Spg: Kan du sige os hvad der er Pellegrini’s spillemæssige koncept og fodboldmæssigt ide?
Sv: Træneren’s ide er at gå til den fra første minut og forsøge at score et mål. Vi ønsker at styre kampene og at score mange mål. Træneren ønsker at vi presser modstanderens boldholder og det pres skal starte langt oppe på banen på modstanderens banehalvdel. Der er kampe hvor vi er lykkedes godt med dette som f.eks. kampen mod Atletico på Calderon stadion hvor vi scorede 2 mål takket være dette pres mens vi i andre kampe ikke har haft så stor så succes hermed. Jeg synes vi har en god indstilling og at vi arbejder godt. Resultaterne skal nok komme. Helt sikkert.
Spg: Hvor meget mangler der i at have de automatismer på plads der vil gøre Real Madrid uovervindelig?
Sv: Lidt efter lidt vil vi få fat på trænerens koncept. Vi går hurtigt fremad. Men vi bliver nødt til at forbedre mange ting. Det ved vi godt men man bliver nødt til at forstå at der er mange nye spillere på holdet, at der er mange kampe i træk og derefter kommer der en landsholdspause og man kan ikke arbejde med alle spillere. Der er mange faktorer der medvirker til at holdet ikke bliver sammenspillet så hurtigt. Men vi ved hvad vi vil og man vil snart se et mere sammenspillet hold. På San Siro for eksempel så man et stort Real Madrid hold i første halveg. Vi var helt dominerende mod AC Milan og på deres bane, vi kontrollerede kampen helt igennem vi skabte mange chancer og vi manglede blot at score mål. I lokalderbiet mod Atletico gentog vi en stor første halveg. Dette er det Real Madrid hold som vi ønsker.
Spg: Sandheden er at du ikke kan klage over tingenes tilstand fordi du har været blandt de bedste hos Real Madrid. Er du i god form i øjeblikket ?
Sv: Jeg føler meget godt tilpas i Real Madrid. Jeg er i god form i øjeblikket. Jeg føler at jeg gør nytte og jeg tror at jeg hjælper holdet. Det er smukt at have den følelse at man kan hjælpe et sådant hold hvilket er det bedste (største) i verden uden tvivl. Der er et stort pres og store krav men vi ved at i den største klub i verden skal det være således.
Spg: Målet er at komme til Camp Nou og vise at man er et hold der kan spille lige op med Barcelona ?
Sv: Vi tænker ikke så meget på kampen mod Barcelona. Der er et par kampe inden da – Racing og Zurich. Vi går frem i kalenderen kamp efter kamp.
Spg: Men kan du forstå hvis der er fans der tvivler på at Real Madrid kan vinde over FC Barcelona på Barca’s hjemmebane ?
Sv: Selvfølgelig kan vi vinde på Camp Nou! Jeg føler at vi har forbedret os meget på trods af uheldet mod Alcorcon. Vi ønsker at gå ind til el “clasico” og vise at vi kan spille en god gang fodbold. Vi ønsker at vinde der. Vi er de første der ved at vi kan gøre det men man skal ikke overdrive det.
Spg: Barcelona’s trup er bedre end Madrid’s ?
Sv: Vi ville ikke sige at Barcelona er bedre. Vent og se hvad der sker på Camp Nou. Men det jeg vil sige her og nu er at vi ikke har noget at misunde FC Barcelona.
Spg: Du scorede et flot mål mod Atletico Madrid – har du lyst til at gentage dette mod Barcelona ?
Sv: Målet jeg scorede på Calderon var meget smukt. Jeg ønsker at sige tak til Benzema som lavede en god aflevering til mig. Jeg kom med ind i feltet og jeg var nødt til at sparke med højre ben. Jeg tænker dog ikke på at jeg skal score mod Barcelona i øjeblikket.
Spg: Hvad betyder den dans du lavede efter målet på Vicente Calderon ?
Sv: Det var en dans fra Brasilien som jeg og Pepe så i et program på brasiliansk TV. Dansen hedder “el cangrejo”. Der er en sang i mit land som er den om el cangrejo. (grin).
Spg: du har allerede scoret en hel del mål. Hvor mange kan du score ?
Sv: Jeg ved ikke hvor mange mål jeg kan score. Det bekymrer mig heller ikke så meget. Det vigtigste er at holdet vinder.

anden del følger……..

Tags: , , ,

Skriv et svar

