Anden del af samtale med Marcelo fra Real Madrid | Interview II

Interview:
Interview bragt første gang i Marca d. 15 november 2009.

Spg: I øjeblikket spiller du venstre midtbane – når Cristiano Ronaldo vender tilbage bliver du så nødt til at vende tilbage til forsvaret ?
Sv: Jeg er her for at hjælpe og jeg spiller hvor træneren sætter mig til at spille. Når Cristiano vender tilbage får vi at se hvor jeg kommer til at spille.
Spg: Ville du ønske at Cristiano var tilbage på holdet allerede nu ?
Sv: Her i Real Madrid er der mange gode spillere der alle kan hjælpe holdet. Selvfølgelig kan vi vinde kampe uden ham. Men det er en spiller der hjælper os meget. Jeg ønsker at vender tilbage hurtigst muligt for at han kan hjælpe os med at vinde kampe.
Spg: Hvad mener du om Kaka som fodboldspiller ? Er det lettere for dig hvis du spiller tæt på ham ?
Sv: Han er en af de bedste. At spille sammen med Kaka er lettere ligesom det er med Raul. De er spillere der gør en forskel , der er meget intelligente. De ved hvad der skal gøres i ethvert øjeblik. Med denne type af spiller – ekspert og med kvalitet er det let at finde rytmen.
Spg: Det at sidde på bænken påvirker Raul ?
Sv: Raul er en typisk holdspiller. Han er vores anfører og en leder for os alle. Han taler altid , forsøger at hjælpe og motiverer sine medspillere. Dertil kommer så alt det han betyder for ånden i Real Madrid “el madridismo”. Det er stor konkurrence i truppen og Raul har også spillet sine minutter. Vi vil alle gerne spille men Raul forsøger altid at hjælpe holdet uanset om han starter inde eller er på bænken.
Spg: Ville du ønske at Guti kom tilbage på holdet ?
Sv: Guti er en anderledes type af spiller som bibringer holdet mange gode ting. Jeg er sikker på at han nok skal komme tilbage snarest for at spille. Vi har brug for ham.
Spg: Tror du ikke at du spiller bedre på midtbanen end du gør som venstre back ?
Sv: Der er mange folk der siger til mig at jeg er bedre på midtbanen end i forsvaret. Men jeg er nu engang back. Det kan være at en gang i fremtiden vil jeg blive midtbanespiller men her og nu er jeg back. Jeg ved godt at jeg bliver nødt til at forbedre nogle ting for at blive en god forsvarsspiller. Men jeg er ivrig for at lære og for at udvikle mig til at blive en god back.
Spg: Og hvorfor har du så megen lyst til at gå med frem ?
Sv: I Brasilien gik jeg altid med frem i angrebet. Jeg kan godt li at modtage bolden og gå med frem for at skabe farlige situationer. Vi brasilianere er på den måde. Vi kan godt li’ at deltage i det offensive og fremadrettede spil, forsøge at skyde på mål. at score mål. Men jeg ved også godt hvordan man forsvarer selvom jeg bliver nødt til at forbedre mange af de defensive aspekter.
Spg: I øjeblikket er du ikke udtaget til landsholdet. Håber du på at komme med til VM?
Sv: Jeg har altid landsholdet i tankerne. Jeg arbejder hårdt for at kunne komme med på landsholdet. I hver kamp gør jeg mit bedste for at kunne vedblive med at vokse som fodboldspiller. Jeg har forhåbninger om at kunne komme med til VM. Jeg arbejder hårdt.
Spg: Kan du garantere at Real Madrid har styrken til at vinde en titel i år ?
Sv: Vi har en trup der er stærk nok til at kunne vinde en titel. Vi har kvalitet og jeg tror at allerede nu er vi stærke nok til at kunne måle os med de bedste. I fodbold kan alt ske. Jeg er sikker på at der ikke var ret mange der forventede at vi skulle tabe 4-0 i Alcorcon. Vi skal nok komme tilbage og vise at vi har et godt hold og at vi ved hvordan man konkurrerer og spiller smuk fodbold. Vi har store individualister og når vi er mere sammenspillede vil vi være endnu bedre som hold.
Spg: Hvad er dette Real Madrid’s hold største dyd ?
Sv: Den største dyd er at holdet er en enhed. Vi står sammen. Det er aldrig sådan at noget er perfekt, der er altid noget der kan forbedres og vi læner os ikke blot tilbage fordi det går nogenlunde. Vi er meget ambitiøse.
Spg: Hvem synes du er den bedste spiller i verden i øjeblikket ?
Sv: Det er svært at vælge den bedste spiller i verden. Messi er meget afgørende for Barcelona. Men Cristiano Ronaldo er på samme niveau.

Tags: , ,

Skriv et svar

